Recensie: Leven als Prinses in Texas

Wanneer Samantha de Vriesch te horen krijgt dat haar moeder wil gaan verhuizen na de scheiding, weet ze niet wat haar overkomt als ze hoort dat ze naar het einde van de wereld gaat (oké, Texas). Van het perfecte leventje met rijke ouders, populariteit, een leuk vriendje, naar the middle of nowhere waar haar moeder een Bed&Breakfast wil gaan openen. Maar Sam heeft haar zinnen erop gezet dat ze haar laatste jaar echt niet anders gaat afmaken dan in Nederland. In Texas wil ze weer de populairste zijn, een knap vriendje krijgen, en als prom queen eindigen op het bal. Maar wanneer er een cowboy haar leven in stapt lijkt hij die plannen door de war te gooien.

Leven als Prinses in Texas leest heerlijk weg. Een heerlijk romantisch verhaal met de nodige tegenspartelingen van de prinses. Het verhaal voelt een beetje als een verboden liefde, maar dit keer niet vanuit ouderlijke kant, maar vanuit Sam’s kant. Ze wordt verliefd op iemand waarvan ze denkt dat hij haar niet kan geven wat ze wil, die kroon op het eindbal. Sam wil het simpele, een jongen waar ze niet voor valt, want die kan haar toch geen pijn doen. En hoewel elke jongen op haar valt vanwege haar buitenlandse schoonheid, kan zij het niet.

Leven als prinses in Texas

Het aparte aan dit boek is dat het is geschreven door twee schrijfsters, Lizzie van  den Ham en Debora Elisabeth. Het fijne is hier juist wel dat je geen verschil merkt, het verhaal is een prachtige samenvoeging en hoewel ik nog niet eerder iets van Lizzie van den Ham heb gelezen, voelde het als één persoon, en de stijl herkende ik ook wel deels van eerdere boeken van Debora Elisabeth. Stiekem ben ik nu dus wel heel benieuwd naar hun schrijfproces, want er is een prachtig verhaal uitgekomen dat me soms in spanning heeft laten zitten, maar vooral heel vaak me heeft geraakt.

Leven als Prinses in Texas | Debora Elisabeth & Lizzie van den Ham | Juli 2017 |
Dutch Venture Publishing