Recensie: Tot in de Dood

Vorig jaar leerde ik Debora Elisabeth kennen in Utrecht, waar ik ook haar boek Vergeef Me leerde kennen. Dit jaar las ik ineens dat ze van uitgeverij was veranderd en dat haar boek opnieuw zou worden uitgegeven! Nu was ik wel heel nieuwsgierig naar welke uitgeverij en in hoeverre het boek zou gaan veranderen. Al snel kwam ik erachter dat haar vernieuwde boek (lees: compleet herschreven haha) bij Dutch Venture Publishing zou worden uitgegeven! Ik kreeg van DVP de kans op haar boek te lezen.

Tot in de Dood is het verhaal over Roza en Daan, al hun hele leven beste vrienden, hoewel beide verlangen naar meer. Wanneer Daan besluit om ervoor te gaan, gebeurt er iets verschrikkelijks. Het noodlot slaat toe, ze krijgen een auto-ongeluk. Het lichaam van Roza luistert niet meer naar haar, en Daan wordt maar niet wakker. Het auto-ongeluk heeft niet alleen gevolgen voor beide fysiek, maar ook voor Daan geestelijk. Daan probeert al jaren angstvallig een geheim achter gesloten deur te houden, maar het auto-ongeluk zet die deur op een kiertje. Wat wacht erachter op Daan?

Alleen al de beschrijving klinkt zo ontzettend spannend! Het boek is een hele fijne combinatie van spanning, paranormale gaven, en een beetje romantiek. Hoewel het boek als iets heel liefs en romantisch begint, veranderd het al snel in een boek vol spanning waarbij je het geen moment los kan laten. Hoewel het verhaal soms erg snel ging, zat er wel een fijn tempo in en heb ik ontzettend kunnen genieten van het boek.

Wat heel mooi is aan het paranormale aspect in dit boek was dat je het van twee kanten te zien kreeg. Debora liet heel mooi zien hoe Daan alles zag en beleefde vanuit het paranormale aspect dat hij heel normaal vindt, maar ze liet ook heel prachtig zien hoe Roza dit ervoer als iemand die niet paranormaal is en niet kan zien wat Daan ziet, en ook juist bang is voor het onbekende. Hoe Roza steeds meer begint te leren van Daan en hoe ze samen als stel groeien is prachtig uitgewerkt en heeft me werkelijk geraakt.

Denk je nu, dit boek wil ik ook lezen? Tot in de Dood ligt vanaf donderdag in de winkel!

Tot in de Dood | Debora Elisabeth |
juni 2017 | Dutch Venture Publishing