Recensie: Kai

Ja! Hij is er! Het tweede boek uit de WWW serie van Miranda Hillers. Natuurlijk kreeg ik weer de eer om haar boek te lezen en te recenseren, ontzettend bedankt lieve Miranda! Ik was zelf heel positief verrast over Dex, maar in Dex kreeg ik nog niet zoveel te weten over de andere jongens van WWW. Hier kreeg ik dan eindelijk de kans om een van de andere jongens beter te leren kennen, namelijk Kai. Benieuwd wat ik ervan vond?

Het is toch een cliché dat de lijn tussen liefde en haat dun is?
Of is het dat de liefde alleen maar van één kant komt?

Kai en Stella, vanaf jongs af aan kennen ze elkaar. Hun hele leven zijn ze buren en zijn ze onafscheidelijk, totdat hun haat-liefde verhouding meer richting de haat-kant neigt. Maar negeren is onmogelijk, ze wonen immers naast elkaar. Hoe gaan ze ermee om en hoe lossen ze dit op?

Wat ik direct al ontzettend leuk vond was dat het verhaal misschien wel in de WWW-serie hoort, maar dat het ook een heerlijk boek is om los te lezen. Kai draait om, je raad het al, Kai. Een jongen die wel van feesten houdt, die regelmatig op het voetbalveld te vinden is, maar ook bij zijn buurmeisje. Tenminste, totdat ze opeens zonder iets te laten weten vertrekt. 1,5 jaar later duikt ze weer ineens op op een WWW feestje.

De haat-liefde verhouding tussen voormalige lovers wordt voor mijn gevoel heel mooi en ook heel reëel weergeven. Het loopt niet allemaal over rozen, en hoewel hun vrije relatie vroeger nog zo makkelijk was, is er nu een tijd aangebroken van zwoegen. Kai krijgt niet meer zomaar het mooie meisje, hij moet haar weer voor zich winnen. Dit zorgt voor strijdlustige en jaloerse gevoelens bij Kai, waar zo nu en dan de strijd te voelen is. Heerlijk om al die verschillende kanten van Kai te lezen. Hij wordt zo mooi neergezet dat je echt met hem meeleeft.

Ik ben wel nog ontzettend verrast door de mega plottwist op het einde. Als je houdt van romantiek met een vleugje spanning dan zal dit boek je zeker niet teleurstellen. Echt heerlijk hoe alle verhaallijnen ineens op het einde zo mooi op hun plek kunnen vallen. Dat je je ineens gaat realiseren waarom er bepaalde dingen in het begin gebeuren, waarom Image result for Kai miranda hillersiemand nu net zo reageerde, en dat je het begrijpt. Heerlijk als dat ineens zo duidelijk wordt. Dit maakte het boek voor mijn gevoel nog mooier.

Kai is zeker net zo goed als Dex, maar zo heerlijk verschillend en zo de moeite waard!

Kai | Miranda Hillers | April 2017 | MH Books

Voor jezelf lezen of hij zo goed is? >>