Recensie: Dex

Miranda Hillers, de schrijfster van Dex, heb ik een tijdje geleden leren kennen bij een signeersessie bij de Bruna in Weert. Ze had hier natuurlijk al haar mooie Blingg serie uitgestald staan, en vanaf september is alweer haar vierde boek uit, genaamd Dex! Dex hoort bij een nieuwe serie van haar, namelijk de WWW serie. Ik was natuurlijk super nieuwsgierig naar haar nieuwe boek! Toen ze me vroeg of ik het boek wilde lezen was mijn antwoord natuurlijk direct volmondig ja! Twee dagen later lag het boek al in de brievenbus, gesigneerd en al. Ik ben er natuurlijk direct in begonnen en deel graag mijn ervaring met jullie. Let wel op, dit boek is niet geschikt voor jonge lezers.

Dex gaat wonen bij zijn beste vriend Kai, waar feestjes, meiden, drank en veel lol wekelijkse kost is. Wanneer hij Mila ontmoet is hij gelijk weg van haar. Lange blonde haren, prachtige blauwe ogen en een goddelijk lichaam. Na onverwachtse ontmoetingen leren ze elkaar steeds beter kennen, maar één ding blijft voor beiden een grote rol in hun leven spelen. Het is iets dat Dex haar nooit zou kunnen geven.

WWW is een vierdelige serie over Dex, Kai, Liam en Collin. De mannen zijn allen vrouwengek, flirten graag en nemen het ervan. Je leeft tenslotte maar één keer. Wanneer ze de ware tegenkomen, denken ze de buit al gauw binnen te hebben. Of dat zo heel makkelijk gaat is nog maar de vraag.

14595621_180310719079232_3197429739758115766_n

In het verhaal kreeg ik al heel snel een goed beeld van Dex en Mila, het verhaal is gewoon te goed verteld! Dex is echt een typische hunk, ziet er goed uit, sportief typje, piercings en tatoeages. In combinatie met die geweldige foto op de cover dus echt het type waar ik van hou! Mila daarentegen is een meer lieflijk typetje, met lange blonde haren die natuurlijk altijd perfect zitten, dure kleding die altijd matched, en een voorliefde voor nagellak. Niet direct het type voor Dex zou je denken? In het verhaal groeien ze echt op een schattige manier naar elkaar toe! De random ontmoetingen, tegen elkaar aan botsen, te veel toeval… Maar misschien moet het wel gewoon zo zijn. Dit is dus waar Dex ontzettend moeite mee heeft. Alles loopt zo dat hij voelt dat het zo moet zijn, maar hij wil niet dat zij te dichtbij komt.

Wat ik zo mooi vind aan het verhaal zijn de moeilijkheden waar Dex mee kampt en de moeite die hij ondervindt om dit aan Mila duidelijk te maken. Mila is iemand die nooit hoefde te werken voor haar geld. Ze is rijk, ze kan kopen wat ze wil zonder zich zorgen te hoeven maken. Dex is hierin haar tegenpool. Dex heeft het maar krap. Hij kon niet gaan studeren, daar was geen geld voor, dus is hij direct gaan werken en verdient geld om zijn moeder, zusje, en twee broertjes te onderhouden.

Het zou zo eenvoudig moeten zijn.
Wij zouden eenvoudig samen moeten zijn.

Ik wist dat ze nooit de mijne zou worden.
Ik ben niet goed genoeg voor haar.
Mila en ik zijn het tegenovergestelde van elkaar.
Maar ik hou van haar en ondanks alle omstandigheden zal ik dat altijd blijven doen.

Ik hou van Mila, mijn Blue Eyes.

Ik heb echt genoten van Dex! Het boek is van buiten en van binnen prachtig! Ik hou echt van deze cover, een simpele zwart-wit foto van een hele knappe jongen, met in het prachtige blauw Dex erop. Het leuke is dat dit dus terug komt in het boek, in de vorm van het koosnaampje voor Mila, Blue Eyes. Met zo iets zet je natuurlijk al verwachtingen, en het boek heeft die verwachtingen zeker waar gemaakt! Het verhaal leest lekker vlot, en de perspectieven van Dex en Mila vloeien perfect in elkaar over. Op het juiste moment wordt van perspectief gewisseld waardoor je vanuit het beste oogpunt het verhaal kan volgen. Ik ging er echt heel snel doorheen en heb van elke minuut genoten.

Ik lees normaal gesproken niet zoveel New Adult. De verhaallijnen zijn meestal niet zo leuk omdat ze meer zijn gefocussed op het seksuele aspect van het verhaal. Dit probleem had ik dus totaal niet bij Dex. Er zat echt een verhaallijn achter die ook iets moois te vertellen had. Ik heb met plezier alle leuke momentjes tussen Dex en Mila gelezen, maar ik heb zeker ook meegeleefd met alle problemen van Dex en de lastige situaties die Mila beleefde. Er zat een mooie balans in.

Dex | Miranda Hillers | MH Books (September 2016)
Waardering: 4.5/5 sterren

Mocht je nog twijfelen, ik vind dit boek een dikke 4,5 sterren waard! Ik heb er echt van genoten en in no time uitgelezen. Ik heb van elk moment enorm genoten en ik kan niet wachten tot het volgende deel uit komt!

Mocht je het boek willen bestellen, kijk dan vooral even op haar website: Miranda Hillers
Wie weet kun je dan ook heel snel meegenieten van SexyDexy!

Heel veel liefs en tot snel!